Jan ŠKODA – Masaryk Racing Days + BOSS GP
Podzim na brněnském Masarykově okruhu tradičně patří Podzimní ceně (Masaryk Racing Days) a poslední tři roky i BOSS GP. Letos pořadatelé oba podniky spojili a připravili tak pro návštěvníky pořádnou porcí napínavé podívané. Během víkendu se na trati představilo přes 240 závodních aut v desíti sobotních a devíti nedělních závodech. Tak trochu u nás neznámou je seriál BOSS GP. Přitom se jedná o nejrychlejší závodní série v Evropě a je jednou z nejpozoruhodnějších sérií v mezinárodním motorsportu na světě, schválenou FIA jako „mezinárodní“ Race Series. BOSS je zkratka počátečních písmen slov „Big Open Single Seaters“, volně přeloženo jako „Velké otevřené jednosedadlové monoposty“. Série se účastní monstra z F1, americké Indy Cars a Champ Cars, dále World Series by Renault, GP2 a legendární F3000, které návštěvníky překvapí svým výkonem, hlučností a hlavně rychlostí. O tom svědčí loňský závod , při kterém vůz F1 Toro Rosso vytvořil stále platný oficiální rekord Masarykova okruhu. Letos se z jednadvaceti členného startovního pole na trati představily čtyři vozy F1 (2x Benetton, Forti a Toro Rosso), a jeden vůz z Indy Cars (Panoz). BOSS GP je opravdu jedinečná série v mezinárodním motoristickém sportu a vyznačuje se otevřenou a uvolněnou atmosférou, která poskytuje každému motoristickému fandovi možnost obdivovat se, dotýkat se a fotografovat se u nejslavnějších světových a silných aut, a popovídat si s jejich jezdci i členy týmu. Dále za zmínku ještě stojí uvést, že v plechových autech, konkretně ve slabší třídě divize 4 do 2000 cm3 vyhrála obě závodní jízdy teprve patnáctiletá maďarská závodnice Vivien Keszthelyi s vozem Audi TT Cup a pokořila tak celou řadu svých starších a zkušenějších soupeřů opačného pohlaví.
Jan ŠKODA
Autor a foto: JŠ