Jan ŠKODA – Rechberg závod do vrchu

Kdy: 21. – 23.4.2017

Kde: Rechberg (AUT)

Co: Grosser Bergpreis von Österreich – Rechberg Rennen

(FIA European Hill Climb Championships 2017)

Evropský šampionát závodů automobilů do vrchu zahajuje tradičně v Rakousku, konkrétně v Rechbergu. Startuje se sice na konci obce Tulwitz, ale cíl je po 5.050m o 272m výše v obci Rechberg Dorf. Týden před závodem si počasí s námi trochu pohrálo a venku napadlo sněhu jako o vánocích. Naštěstí v místě konání závodu nebyla po sněhu ani památka a tak se závod mohl konat. První závod sezóny bývá ze strany techniky velkou neznámou a každý je zvědavý, jak se jezdci přes zimu připravili. Letošní šampionát slibuje pokračování loňského souboje mezi Simonem Faggiolim (st.č. #25) a Christianem Merlim (#1). První závod ovládl druhý jmenovaný, který nenašel přemožitele ani v jedné z pěti jízd, tří tréninkových a dvou závodních.

V první závodní jízdě vyjel na trať dříve Faggioli a byl z toho nový rekord tratě. Merli šel na start jako poslední ze všech a navíc byl jeho start zpožděn přestávkou z důvodu havárie Hermanna Waldyho (#8). Jenže přestávka Merliho nevyvedla z rovnováhy a o necelou sekundu vylepšil čerstvý rekord tratě.

Nejlepším z českých jezdců byl Miloš Beneš (#3) na čtvrtém místě v absolutním pořadí, kterému úspěšně sekundoval Dušan Nevěřil (#27).

Úspěch ve svých skupinkách zaznamenali Dan Michl s Lotusem Elise (#46), který vyhrál sk. E2-SH, kdy v této skupině čeští jezdci obsadili první tři místa. Na druhém skončil Vladimír Vitver na Audi TT-R-DTM (#41) a třetí Marek Rybníček na Fordu Fiesta WRC Evo (#42). Skupinu „N“ vyhrál Jaromír Malý na voze Mitsubishi Lancer EVO X (#151) a bronzový stupínek patřil Tomáši Vavřincovi stejném voze, specifikace EVO IX (#153). Již zmiňovaní Beneš s Nevěřilem rovněž obsadili ve svých skupinách místa na stupních vítězů. Nevěřil druhé místo (sk. E2-SC) a Beneš byl třetí (sk. E2-SS). Další z našich Lukáš Vojáček na Subaru Impreza WRX (#128) skončil v „A“ druhý a Martin Jerman na voze Lamborghini Gallardo (#125) v „GT“ třetí. Z ostatních Jirku Lose Mitsubishi Lancer EVO (#43) trápila technika a byl rád, že s „dvojkolkou“ závod dokončil. To někteří takové štěstí neměli. Míra Adámek na NSU TT (#224) sice první tréninkovou jízdu dokončil, ale krátce před cílem mu odešel motor a v neděli ráno místo na trať zamířil domů. S motorem měl problémy i Josef Michl Š-130 RS (#225), který stihl na otočku Brno, ale opravený motor nevydržel ani první závodní jízdu. První kolo evropských kopců je za námi, šampionát pokračuje závody na Apeninském poloostrově a k nám do Šternberku zavítá o prvním víkendu v červnu.

Jan Škoda