Jan ŠKODA – Dobšiná 2017

Kdy: 22.-23. 7. 2017

Kde: Dobšiná, Slovenské rudohorie, Košický kraj, SVK

Co: Závod Mistrovství Evropy v závodech do vrchu Dobšínský kopec 2017

Dobšiná, staré a dnes už bývalé hornické město ležící v údolí Dobšínského potoka v střední části Slovenského rudohoří, přivítala v druhé polovině července osmý závod Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. V loňském roce po celou neděli vydatně pršelo a závod začal až hodinu po obědě. Pořadatele tak letos trápila otázka, zda se nebude opakovat loňský scénář. Naštěstí však příroda pohrozila jen vztyčeným prstem. Nejprve v sobotu odpoledne půlhodinovou průtrží, což přineslo asi hodinové zdržení, a rovněž i v neděli. Ale pořadatelům se však podařil husarský kousek, kdy v neděli dokázali uspíšit program asi o půl hodiny, první kapky spadly s průjezdem posledního auta cílem, a následná průtrž nezpůsobila žádné zpoždění.

Krátce k vlastnímu závodu. Náročnou trať nejrychleji projel Simone Faggioli (Norma M20 FC), který v první jízdě zlepšil po dlouhých třech letech traťový rekord o necelých pět vteřin. Průměrná rychlost v obou jízdách 180,530 km/h. Druhý skončil Christian Merli (Osella FA 30), který také pokořil rekord tratě, ale rekord držel jen cca dvě minuty. Třetí místo za Italy vybojoval Miloš Beneš na voze Osella FA 30.

Ještě k trati – délka 6810m, převýšení 397m, max. stoupání 20,0%, a nejdelší rovinka cca 1000m. A pro zajímavost, nejvyšší rychlost uzavřených aut naměřili na konci této dlouhé rovinky Marku Rybníčkovi s vozem Ford Fiesta WRC EVO – 264,708 km/h, otevřené auta -formule, sportovní vozy, dosáhly o málo víc – 267,658 km/h.

Na závěr snad jen Dobšiná na shledanou v roce 2018.

Autor a foto: Jan Škoda

Petr Trnka Ligier (JS53 Evo 2) – ještě komplet

Petr Trnka (Ligier JS53 Evo 2) – bez zadní nápravy

Páteční depo …

Miroslav Adámek (NSU TT) – stáří vozidla přes 40 let, stáří jezdce necelých 80 let

Dobšiná pohled od cíle

Roland Pecuch (VAZ 2107)

Peter Florek (Mitsubishi Lancer EVO IX)

Igor Drotár (Škoda Fabia RS)

Christian Merli (Osella FA 30)

Fausto Bormolini (Reynard K02

Simone Faggioli (Norma M20 FC)

Miloš Beneš (Osella FA 30)

O náročnosti tratě se přesvědčil Zdeněk Kučera (Nissan 200SX S13)

Divácky vděčná přírodní tribuna s výhledem na Podkovu

Martin Jerman (Lamborghini Gallardo GT3)

Ján Miloň (BMW Z4 GT3)

Jiří Los (Mitsubishi Lancer EVO IX)

Jozef Béreš (Tatuus PY 012)

David Komárek (Norma M20 FC KOMVET)

Stupně výherců – zleva Merli, Faggioli, Beneš