Jan ŠKODA – Ecce Homo 2019

Kdy: 31.5. – 2.6.2019

Kde: Šternberk (CZE)

Co: Ecce Homo Šternberk 2019

(FIA European Hill Climb Championships 2019)

Mistrovství Evropy v závodech do vrchu pokračovalo pátým závodem ve na slavné trati Ecce Homo Šternberku. Dosavadní skóre dvou nejrychlejších jezdců letošní sezóny i let minulých Christiana Merliho a Simone Faggiolliho bylo před Ecce Homo 4 : 0 ve prospěch prvně jmenovaného. A tak se očekávalo, zda Faggiolli na své oblíbené trati dokáže letos poprvé porazit svého rivala a obhájce titulu Merliho.

Již trénink naznačil, že Faggiolli má k vítězství přece jenom dál než Merli, který ve své druhé jízdě pokořil oficiální rekord z loňského roku. V nedělní první závodní jízdě Faggiolli zaostal za Merlim o 4,5s a ve druhé, byť zrychlil o více jak dvě vteřiny, byl pomalejší o další 4,5s. Jak poznamenal novic na komentátorském křesle na Ecce Homo Martin Straka: „… bylo to o parník“. Na startu se objevil i Sebastian Petit (FRA), která bez zranění přestál divokou nehodu v třetím závodu v Portugalsku, když se jeho vůz po závadě na zadním křídle v rychlosti před 250 km/hod odrážel od svodidel jako kulečníková koule. Do Šternberku si dovezl slabší vůz a v kategorii CN si dojel pro vítězství.

Z našich jezdců se poprvé v „Evropě“ objevil Miloš Beneš se svou Osellou FA 30 a patřil k nejrychlejším z českých jezdců víkendu. V konečné zúčtování dosáhl v silné konkurenci na vynikající páté místo v celkovém pořadí. Také Jirka Los se letos poprvé postavil na start se svým vozem Mistubishi, který po loňské sezóně dlouhodobě dolaďoval. Předcházející závody absolvoval s vypůjčeným Renaultem, ale ve Štemberku s ním chtěl závodit majitel Yevhen Kozar z Ukrajiny , startující s českou licencí. Smůlu měl nejen Miloš Zmeškal, který pozdě zaregistroval červenou vlajku (zastavení závodu) a tak byl diskvalifikován, ale i Jiří Svoboda, kterému na startu zhasl motor, setrvačností však popojel několik cm a přeťal paprsek fotobuňky. Ještě většé smůlu měl Jiří Špalek, kterému tak dlouho šlehaly plameny z výfuku až mu chytlo celé auto.

Na závěr jsem si nechal poslední jízdu dne, do které odstartoval Christian Merli se svoji tovární Osellou a v těžkých podmínkách se jako první dostal pod hranici 2min a 40s. Ručička stopek, se zastavila, vlastně display stopek ukázal neskutečný čas 2:39,930 a průměr 174 km/hod. , k tomu se nedá co dodat. Na úplný závěr bych chtěl touto cestou pozdravit , s přáním brzkého uzdravení.

Autor a foto: JŠ

Tabulka vítězů

Skupina

Vítěz Celkový čas

Km/hod

N

Antonio Migliuolo (ITA) 7:07,020

132

A

Lukáš Vojáček (CZE) 7:27,350

126

S20

Ivan Muťnanský (SVK) 7:35,200

123

GT

Jan Miloň SVK) 6:32,970

143

E2-SH

Marek Rybníček (CZE) 6:14,480

150

E2-SC

Simone Faggiolli (ITA) 5:31,330

169

CN

Sebastian Petit (FRA) 6:16,180

149

D/E2-SS

Christian Merli (ITA) 5:22,220

174

#1 Christian Merli (ITA) vítěz a rekordman

#15 Simone Faggiolli (ITA) tentokrát na Merliho nestačil

#22 Jiří Špalek (CZE) plameny z výfuku v sobotu osvětlovaly svodidla avšak v neděli od plamenu chytlo celé auto

#31 Sebastian Petit (FRA) vítěz skupiny CN

#44 Karel Hubáček (CZE) a jeho ohnivé BMW

#48 Marek Rybníček (CZE) vítěz ve své skupině a nejrychlejší s uzavřeným vozem

#76 Jan Miloň (SVK) svým vítězstvím ve skupině GT potěšil své fanoušky

#81 Ivan Mutňanský (SVK) vítěz skupiny S20

#83 Lukáš Vojáček (CZE) ovládl skupinu A.

#92 Antonio Mugliuolo (ITA) zvítězil ve skupině N

Kolečko se polámalo v podání Jiřího Kopečka (CZE)

Miloš Beneš se také nechal vyfotit se svými příznivci

Simone Faggiolli měl ve Šternberku řadu fanynek a s jednou z nich se nechal vyfotit

#201 Adam Klus (CZE) najíždí na start

Fronta na jídlo jako ve školní jídelně