Jan ŠKODA – Masaryk Racing Days & BOSS GP 2019

Kdy: 6. – 8. 2018

Kde: Brno

Co: Masaryk Racing Days & BOSS GP 2019

Řadu let navštěvuji začátkem září brněnský automotodrom, kde se koná tradiční závody s názvem Masaryk Racing Days. Nejinak tomu bylo i letos.

Původně jsem si sice na závody vyčlenil celý víkend, ale rodinné povinnosti mi udělaly čáru přes rozpočet. V sobotu jsem musel být jinde, a tak jsem si pohrával s myšlenkou, že letošní závody vynechám. Nakonec jen přece převážilo fanouškovské nadšení, a tak jsem do Brna odjel již ve čtvrtek, abych mohl již od pátečního rána sledovat hemžení na závodní dráze. Na pátek nebyl naplánován ani jeden ze sedmnácti víkendových závodů, ale přesto o napínavé chvilky nebyla nouze. Na trati se postupně vystřídala řada závodních speciálů v rámci několika sériích od nejnovějších až po veterány, včetně vozu F1 v rámci BOSS GP. A právě tato v současnosti nejrychlejší evropská série BOSS GP pod hlavičkou FIA, byla jedním z rozhodujících důvodů pro moji jednodenní účast na této motoristické akci. BOSS je vlastně zkratka „Big Open Single Seater“, což volně přeloženo znamená „Velké otevřené jednosedadlové vozy“. A že se jedná o opravdu o velké vozy dokazuje start vozů F1 v této sérii. Sice se nejedná o nejnovější vozy, ale i tak jsou neskutečně rychlé. Letos do Brna zavítala série BOSS GP již po šesté a musím přiznat, že letošní startovní listina BOSS GP byla nejchudší z dosavadních ročníků. Jen jeden vůz F1, doplněný čtrnácti formulemi slabší kategorie Auto GP a GP2. Avšak vůz F1 nebyl ledajaký. Jednalo se o vůz Toro Rosso STR-1 z roku 2007, který do Brna přivezl vedoucí pilot letošního šampionátu a absolutní vítěz z posledních třech let Ingo Gerstl z Rakouska. Ingo je také s časem 1:36,065 min z roku 2017 držitelem oficiálního rekordu brněnského okruhu a na letošní rok plánoval překonání rekordu. Počasí však bylo proti. V pátek sice bylo chvílemi pod mrakem, ale bez deště, avšak v sobotu i v neděli se závodilo na mokru. Ingo sice vyhrál, ale letos podruhé za sebou bez rekordu.

Masaryk Racing Days je stálicí v programu Automotodromu Brno a pro diváky je vždy zajímavý množstvím závodních jízd během víkendu a pestrostí závodních strojů. Přesto pořadatelé ve spolupráci s týmem Mičánek Motorsport powered by Buggyra připravili pro diváky výjimečnou exhibici. Souboj extrémně silných strojů osobního auta Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo 2019, tahače Buggyra VK5 a vrtulníku AS 350 B3e.

I když jsem byl letos v Brně na kruhu pouze jeden den, myslím si, že stál za tom a určitě bych doporučil všem fanouškům příští závod v roce 2020 si zahrnout do svého kalendáře.

Jan Škoda

#1 Ingo Gerstl Toro Rosso STR 1

#1 Mirco Schults Oreca

#2 Libor Milota Mercedes AMG GT3

#007 Janos Santa Aston Martin

#11 Kurt Böhlen Dallara F306 WV v problémech

#16 Tomáš Konvička Norma M20 FC

#27 Petr Kačírek Audi R8 LMS Ultra

#29 Tomáš Vojtěch Prga R1T

#44 Walter Stending Dallara GP2

#620 Herman Speck Porsche 997 GT3 R 013

Historické formule Easter ze seriálu HAIGO

Hlavní postavy v pozadí exhibice Martin Koloc a Karel Mičánek

Nyní už pěti násobný šampion BOSS GP z let 2011 2016 2017 2018 a 2019

Před startem exhibice

Souboj titánů vyhrála Lamborghini

Přední křídlo F1

Přední křídlo formule GP2

Představení pokračovalo dále po celém okruhu

Šachovnice v cíli

Souboj Pragovky a Normy

Stávkující Estonia 21

Tomáš Vojtěch pilot Pragy

Toro Rosso a náročná příprava F1

Toro Rosso s Ingem Gerstlem připraven

Toro Rosso s motorem Ford Cosvosrh

V depu byla k vidění i speciální „pragovka“

Vítězný tým Ingo Gerstla

Vše se musí pečlivě připravit i kamera v cíli