Jan ŠKODA – Ecce Homo Šternberk 2021
Kdy: 23.4. – 25.4.2021
Kde: Šternberk (CZE)
Co: Ecce Homo Šternberk 2021
(Mistrovství České republiky)
Malé velké Ecce Homo.
Mistrovství České republiky 2021 v závodech automobilů do vrchu odstartovalo dvojzávodem na trati Ecce Homo Šternberku. Závody se na šternberské trati uskutečnily téměř po dvouleté přestávce. Naposledy se zde o body závodilo v roce 2019, přesně 2.6.2019. Jelo se tehdy o body jednak do Mistrovství Evropy a jednak i do Mistrovství ČR. Letos se však zde jelo jen o body českého šampionátu a vlastně také o body v rámci Mezinárodního mistrovství Slovenské republiky, Zóny střední Evropy a Autoklub české trofeje. Zvlášť byl vypsán ještě Mezinárodní závod o pohár Města Šternberka. A zde je na místě upřesnit nadpis „Malé velké Ecce Homo“. Malé, protože oba závody českého mistráku se jely na zkrácené, 4800 m dlouhé trati. A velké, protože seznam zúčastněných jezdců v čele s úřadujícím Mistrem Evropy Christianem Merlim připomínal spíše závod evropských rozměrů než domácí mistrovství. Merliho na startu totiž doplnili staří známí Fausto Bormolini a Renzo Napione z Itálie, francouzská rodinná stáj Sebastiana Petita spolu s Kevinem i Axelem, a Robin Faustini ze Švýcarska. Bohužel kovidová opatření neumožnila start německých a rakouských jezdců (mimo Ferdinanda Madriana).
Nejrychlejším jezdcem celého víkendu byl Mistr Evropy Christian Merli na voze Osella FA 30 Zytek LRM, který časem 1:47,91 překonal starý rekord na zkrácené trati z roku 2018. Za víkend celkem odjel tři závodní jízdy a v každé posunul hranici rekordu. Stal se tak dvojnásobným rekordmanem šternberské trati, protože drží rekord i na klasické trati o délce 7800 m. Zbývá ještě poznamenat, že Merli ovládl i všechny čtyři tréninkové jízdy.
Z českých jezdců byl v sobotu nejrychlejší Miloš Beneš s Oselou FA 30 (absolutně třetí nejrychlejší za Merlim a S. Petitovi). Jenže v neděli vše bylo jinak. Žezlo nejrychlejšího Čecha převzal Petr Trnka s Normou M 20 FC (celkově dokonce druhý za Merlim)
Letošní novinkou v určování pořadí byla změna v započítání jízd. Do loňského roku se celkové pořadí určovalo podle konečného času dosaženého součtem z obou jízd, kdežto od letošní sezóny se sice jedou také dvě závodní jízdy, ale rozhodující je čas jen jedné, té rychlejší jízdy. Tento systém umožňuje jezdcům napravit chybu v jedné jízdě, ale zároveň otevírá dveře pro taktizování, např. vypouštěním druhých jízd.
Na závěr nesmím zapomenout na pořadatele, kteří dokázali i v této zvláštní době zorganizovat závod a připravit bezchybně trať i s okolím. Jediné, co chybělo byli diváci, ale v tom jsou pořadatelé bez viny, a navíc pro své fanoušky připravili první přenos v historii z průběhu závodu.
Ještě zbývá připomenout květnový závod Mistrovství Evropy, který se pojede na Ecce Homo koncem května.
Přehled nejrychlejších (laické rozdělení).
Typ vozu |
Den | Vítěz | Celkový čas |
Jízda |
„Placka“ |
So | Christian Merli (ITA) | 1:48,31 |
2. |
Ne | Christian Merli (ITA) | 1:47,91 |
1. |
|
„Formule“ |
So | Fausto Bormolini (ITA) | 1:51,85 |
2. |
Ne | Robin Faustini (CHE) | 1:54,73 |
1. |
|
„Uzavřený“ |
So | Dan Michl (CZE) | 2:01,43 |
1. |
Ne | Jan Miloň (SVK) | 2:06,93 |
1. |
Jan Škoda