Jan ŠKODA : Ecce Homo 2022

Kdy: 27. – 29.5.2022

Kde: Šternberk (CZE)

Co: Ecce Homo Šternberk 2022 

(FIA EUROPEAN HILL CLIMB CHAMPIONSHIP)

Po třech letech měli diváci otevřenou cestu na závod do vrchu ve Šternberku. Naposledy mohli sledovat svůj oblíbený závod v roce 2019, následující ročník 2020 se závod ze známých kovidových důvodů nekonal a pro rok 2021 dostal závod zelenou, ale jen bez přítomnosti diváků.

Ještě před závodem bylo jasné, že do Šternberku nepřijede stálý účastník Simone Faggioli. Ten v letošním roce dal přednost kvalitně obsazenému mistrovství Itálie. A bohužel, ve stejném termínu jako Ecce Homo se konal závod v Itálii. Simone Faggioli však na své fanoušky nezapomněl a přes pořadatele vzkázal: „Zdravím celou organizaci Ecce Homo a především velký pozdrav všem vášnivým fanouškům tohoto krásného závodu. S velkou lítostí letos nemůžu být přítomen na nejkrásnějším evropském závodě, jelikož budu absolvovat závod italského šampionátu, který má stejné datum. Odpusťte mi to, srdcem tam budu s vámi. Hodně štěstí organizaci a všem účastníkům. Uvidíme se 2023!!“ Tolik k neúčasti Simoneho.

Mezi přihlášenými byli i jeho krajané Renzo Napione a Fausto Bormolini. Oba Italy jsem však v pátek v depu marně hledal. Napioneho chytly „záda“ a Bormoliny celkem logicky sám na takovou dálku nepojede (náklady) a tak se oba vedení závodu omluvili.

V pátek jezdci absolvovali neoblíbenou administrativní i technickou přejímku, a vzhledem k celkovému počtu přihlášených (213) se procedura protáhla až do večera.

Sobotní program začínal již v osm ráno startem prvních historických vozů a po nich se postupně na trať vydávaly vozy dalších kategorií. Nejrychlejší jízdu dne zajel Christian Merli a potvrdil tak roli favorita. Odpoledne si mohli někteří jezdci vyzkoušet jízdu na mokru a nejvíce snad pršelo při druhé jízdě právě Merliho (dosáhl až 63. času).

Před nedělním závodem jsem měl pocit, jakoby nepřítomností Simoneho Faggioliho závod ztratí svůj náboj, že Merli, vzhledem k svým kvalitám a vybavení, si v poklidu dojede pro prvenství. Jenže chyba lávky, Merli byť zde neměl svého největšího soupeře uplynulých let, tak ve své druhé soutěžní jízdě časem 2:39,80 překonal svůj rekord z loňského roku.

O svůj národní rekord letos přišel i Miloš Beneš. Ještě v loňském roce dokázal být Beneš rychlejší než Petr Trnka, ale ten má v letošní sezóně excelentní formu a časem 2:44,539 přepsal Benešův loňský rekord.

Pomyslný dámský pohár letos vyhrála Kristýna Fillová, která byla ze všech závodnic nejrychlejší a v celkovém pořadí vystoupala až na 21. místo. A aby nebyl konec překonávání rekordů, tak i Kristýna se zapsala do listiny rekordů. Svým časem 3:22,385 překonala letitý rekord Edity Práškové, která ve Šternberku startovala naposledy v roce 2012.

Letošní, 41. ročník máme za sebou a můžeme se těšit na příští rok, na návrat Simone Faggioliho.

Výsledky:

Poř. St.č. Jezdec Vůz Celkový čas
1.

1

Christian Merli (ITA) Osella FA 30 5:20,863
2.

28

Petr Trnka (CZE) Norma M20 FC 5:30,009
3.

35

Alexander Hin (DEU) Osella PA 30 5:43,389
4.

3

Robin Faustini (CHE) Osella PA 30 5:46,258
5.

30

Petr Vítek (CZE) Osella PA 30 5:55,191

Všude hrozí nebezpečí z hořící baterie

Dobře prostřený závodní stůl

#236 Harald Mössler (AUT) Daren MK 3

#213 Ivan di Fant (ITA) Olmas SN 2500 vítěz v kategorii historických vozidel

#211 Ivo Smutný (CZE) Maserati 4 CM

#171 Jiří Vašek (CZE) Škoda Octavia Cup po technických potížích skončil mimo trať

#97 Vasilije Jaksic (MNE) Mitsubishi Lancer Evo IX RS vítěz skupiny 4

#3 Robin Faustini (CHE) Osella FA 30 skončil na čtrtém místě celkově

#81 Igor Stefanovski (MKD) Hyundai I30 TCR vítěz skupiny 3

#62 Tomislav Muhvič (HRV) Mitsubishi Lancer Evo IX vítěz skupiny 2

#48 Dan Michl (CZE) Lotus Elise pro poruchu motoru skončil již v sobotu

#62 Tomislav Muhvič (HRV) Mitsubishi Lancer Evo IX vítěz skupiny 2

#33 Joseba Iraola Lanzagorta (ESP) Nova NP 01 vypadl z třetího místa po první jízdě

#29 Sébastien Petit (FRA) Nova NP01-2 startoval s náhradním vozem

#28 Petr Trnka (CZE) Norma M20 FC šternberský jezdec vítěz skupiny CN:E2-SC

#6 Laszlo Szasz (HRV) Reynard 01L

#35 Alexander Hin (DEU) nenápadnou jízdou se vyšvihl na třetí místo celkově

#2 Miloš Beneš (CZE) Osella FA 30 závod nedokončila přišel o národní rekord

#1 Christian Merli ITA) absolutní vítěz a navíc nový rekord

Jan ŠKODA