Mistrovství Evropy v závodech do vrchu 49. ročník Velké horské ceny Rakouska

Kdy: 28. – 30.4.2019

Kde: Rechberg (AUT)

Co: 49. Grosser Bergpreis von Österreich – Rechberg Rennen (FIA European Hill Climb Championships 2023)

Po dlouhých čtyřech letech jsem se opět vypravil do Štýrska za motorovým šílenstvím. I přes tak dlouhou přestávku, mně neutekl žádný ročník Velké horské ceny Rakouska, protože kvůli kovidu nebo také z finančních důvodů se závody nepořádaly. Pro letošní rok došlo ke změně pořadatelů, do čela organizačního výboru se postavili závodníci Peter Eibisberger, Mario Klammer a Christian Ferstl, kteří využili svých závodních zkušeností, a kterým se podařilo pro letošní rok zajistit dostatek finančních prostředků.

Ale pojďme k závodění. V rámci závodního víkendu se kromě závodu Mistrovství Evropy, konaly národní šampionáty Rakouska, Slovenska i Slovinska. A tak jsme mohly na trati vidět přes dvě stě čtyřicet startujících. K absolutní špičce v kategorii 2 se v loňském roce přidal i náš Petr Trnka, a svou formu potvrzuje i v této sezóně. V první závodní jízdě zaostal za famózním Merlim pouhých 93 tisícin. I přes zlepšení ve druhé jízdě, Itala nepřekonal, avšak druhé místo uhájil. Do první patnáctky se probojovali ještě další naši závodníci – 10. Josef Hlavinka, 11. Karel Berger a 13. Tereza Machová.

V kategorii 1(uzavřená vozidla) byl našim nejlepším závodníkem Martin Jerman se svým Lambem na 11. místě a byl našim jediným zástupcem v první dvacítce. A to v minulosti nebývalo zvykem.

V historicích se blýskl 6. místem v absolutním pořadí Petr Tykal se svoji letitou formulí MTX 1-03, na 11. místě skončil Jiří Kubíček s legendární Š-130 RS, a do patnáctky nejrychlejších se ještě vtěsnal Milan Stejskal s Ladou VFTS.

Za zmínku stojí „přestup“ Sébastiana Petita z NOVY (Normy) do Oselly, se kterou závodil naposledy v roce 2004. Zatím si na nový vůz zvyká. Zajímavostí vozu je umístění sedačky přímo v podélné ose vozidla i přestože jako sportovní vůz (sport car) by měl mít umístěnou jezdeckou sedačku vlevo nebo vpravo od podélné osy.

Co říct dál, počasí bylo vrtkavé pouze v sobotu, to se střídalo slunce s přeháňkami, ale naštěstí v neděli nezapršelo. Snad by se podařilo i zajet rekord, ale v letošním roce se start posunul blíž k cíli, trať se tím pádem zkrátila, a tak vítězný čas je zároveň novým rekordem tratě.

Na konec je třeba zmínit, že další dva závody ME se jedou na Pyrenejském poloostrově a hned následující závod bude začátkem června na slavné trati Ecce Homo. Na shledanou ve Šternberku.

#50 Ronnie Bratschi (CZE) Mitsubischi Lancer Evo VII RS Švýcar s českou licencí nedokončil první tréninkovou jízdu

#10 Christian Ferstl (AUT) Tatuus Formel Master S2000 a zároveň člen řídícího výboru závodu

#124 Josef Dohnálek (CZE) Citroen C2 VTS zástupce ze Šternberku

Z toho rambajzu jsem jelen …

Tři stanoviště na technické přejímce

Čekání na jezdce Corentina Starcka (BEL)

Joseba Iraola Lanzagorta (ESP) a jeho vzor

Christian Merli _ A Trnka fakt přijel?

Rakouský folklor

Mapka trati zpočátku rychlá a ke konci technicky náročná_ to je Rechberg_letošní verze zkrácená

#3 Fausto Bormolini (ITA) Reynard 2KI Mugen F300 I_pro kterého letošní závod skončil po několika stovkách metrů v prví tréninkové jízdě

#101 Norbert Wimmer (DEU) BMW 2002 8V klasický bavorák

#2 Alexander Hin (AUT) Osella FA 30 Zytek startoval pouze v rámci rakouského mistrovství, v druhé tréninkové jízdě svou snahu přehnal

#1 Christian Merli (ITA) Osella FA30 Judd LRM v zajetí diváků

#63 Feix Pailer (AUT) Lancia Delta Integrále Evo rakouská star skončila po první tréninkové jízdě

#1 Christian Merli (ITA) Osella FA30 Judd LRM jednička nejen podle čísla na autě

#49 Karl Schagerl (AUT) VW Golf Rallye nejrychlejší Rakušan vítěz skupiny 1

#77 Marek Rybníček (CZE) KTM X-BOW GTX pořád bojuje s homologací, a tak v Rakousku startoval v národním šampionátu Slovenska

#215 Petr Tykal (CZE) MTX 1-03 nejrychlejší z českých jezdců v historicích (v absolutním pořadí 6.)

#120 Mitsubishi Matchbox v měřítku 1:1

#74 Martin Jerman (CZE) Lamborghini Huracan GT3

#19 Joseba Iraola Lanzagorta (ESP) Nova NP01 v celkovém pořadí třetí

#18 Sébastien Petit (FRA) Osella PA 30 Mugen se zatím zvyká na novou techniku

#17 Petr Trnka (CZE) Norma M20 FC už patří k evropské špičce

#249 Jiří Kubíček (CZE) Škoda 130 RS česká klasika na kolech

#250 Georg Köck (AUT) Britsh Leyland Mini 1275 GT ve svodidlech novinka letošního ročníku velkoplošné obrazovky.

#269 Harald Mössler (AUT) Darem MK3 Cosworth

Osella tým Christian Merli a Sébastien Petit

Rechbergrennen ale start je v Tulwitzu

Relax mezí závodními jízdami Petra Trnky

Rodinná idylka u Petitů

#8 Federico Liber (ITA) Wolf GB08F1 Mistral PSA Turbo tankování po decilitrech

Po tříleté přestávce se v Rechbergu opět závodilo

#32 Tereza Machová (CZE) Norma M20 F Honda ve své třídě CN:E2-SC do 2000 ccm první.

Nedělní čekání na pokračování závodu

Jan ŠKODA